Nemokamas pristatymas nuo €50 ♥️

Žolelės - jų nauda.

Autorius Ilona Karpyčeva Paskelbta December 13, 2021

Nuo senų laikų žmonės žino vaistažolių sveikatą stiprinančias ir negalavimus mažinančias savybes. Šiandien daugelis stengiasi valgyti sveiką ekologišką maistą, o susirgę – gydytis vaistažolėmis. Vaistažolės gydo nuo kosulio, gripo, streso, gerklės skausmo, peršalimo, šienligės, sinusito, virškinimo sutrikimo, pykinimo, pilvo pūtimo…

Vienas Osmanų imperijos gydytojų, pasakė: "Kiekvienai ligai yra mūsų žemėje augantis vaistas. Tik reikia žinoti jį ir su pagarbą gamtai jį naudoti"... Tad kviečiu susipažinti.

Ramunėlės

Ramunėlių arbata yra populiarus gėrimas daugelyje šalių. Ši arbata padeda gydyti uždegimus, odos ligas, žaizdeles, opas. Paruošimas. 1 arbatinį šaukštelį džiovintų ramunėlių žiedų užpilti stikline karšto, tačiau ne verdančio vandens. Uždenkite ir palikite 10–15 min., kad pritrauktų. Galima arbatą pagardinti medumi.

Mėta

Mėta gerai tonizuoja visą organizmą, mažina kraujo spaudimą, stimuliuoja širdies raumenų darbą, mažina galvos skausmą, gerina kraujotaką. Vakare išgerta mėtų arbata padeda atsipalaiduoti ir greičiau užmigti. Paruošimas. Užpilti mėtas verdančiu vandeniu, uždengti ir palikti 4 min., kad pritrauktų. Išspausti į arbatą citrinos arba laimo skiltelės sulčių.

Serbentai

Arbata iš juodųjų serbentų lapų puikiai reguliuoja medžiagų apykaitą, gerina kepenų ir inkstų veiklą. Juodųjų serbentų uogos turtingos vitaminu C ir mikroelementais. Paruošimas. Į didelį arbatinuką įdėti dvi saujas šviežių juodųjų serbentų lapelių, užvirinti ir palikti 2 –3 min., kad pritrauktų.

Citrinžolė

Citrinžolė pasižymi stimuliuojančiu ir tonizuojančiu poveikiu centrinei nervų sistemai, šalina nuovargį, kelia darbingumą, mažina cukraus kiekį kraujyje, plečia periferines kraujagysles, didina kraujospūdį. Arbata turi gaivų citrinų aromatą. Paruošimas. Citrinžoles užpilti verdančiu vandeniu ir palikti 5 min., kad pritrauktų.

Bergamotė

Bergamočių arbata mažina įtampą ir šalina nuovargį. Bergamočių aromatas pasižymi raminančiu poveikiu, padeda įveikti depresiją. Arbata teigiamai veikia odos būklę, sutraukia poras, mažina pigmentines dėmes. Paruošimas. Bergamotes užpilkite verdančiu vandeniu ir palikite 2–3 min., kad pritrauktų.

Erškėtuogės

100 g džiovintų erškėtuogių yra 1,5–2 g C vitamino. Pakanka suvalgyti 4 gramus džiovintų erškėtuogių, kad gautumėte C vitamino paros dozę. Paruošimas. 200 g erškėtuogių nuplauti šaltu vandeniu ir užpilti 2 l verdančio vandens. Palikti termose 6–8 val. Gautas nuoviras yra labai malonaus skonio, jame gausu ne tik C vitamino, bet ir A, E, P vitaminų bei kitų vertingų medžiagų, kurių dėka gėrimas pasižymi tonizuojančiomis savybėmis.

Krapai

Krapai – viena dažniausiai lietuvių naudojamų žolelių, kuri neretai auginama ir darže. Šis prieskonis be savo aromatinių ir skoninių savybių, taip pat pasižymi nauda sveikatai. Krapai plečia kraujagysles, mažina kraujospūdį, gerina širdies veiklą ir stiprina organizmo imuninę sistemą. Krapai puikiai tinka įvairiose daržovių salotose, jie puikiai dera mėsos ir žuvies patiekaluose. Nekalbant apie šaltibarščius ir kitas šaltsriubes.

Petražolės

Petražolės praturtina patiekalus ryškiu skoniu ir aromatu. Petražolėse esanti folio rūgštis yra vienas svarbiausių B grupės vitaminų, kuris naudingas širdies ir kraujagyslių sveikatai. Be to, veikia kaip veiksminga širdies, diabeto ir netgi vėžio prevencijos priemonė. Petražolės nuo kitų prieskoninių žolelių skiriasi tuo, kad džiovinant susilpnėja jų ryškus skonis. Todėl atsižvelgdami į gaminamą patiekalą, pasirinkite, kokiomis petražolėmis norite gardinti. Jei patiekalas nereikalauja ryškaus žolelių skonio, galima rinktis džiovintas petražoles, tačiau, jei norisi ryškesnio skonio ir aromato, naudokite šviežias žoleles.


Kalendra

Kalendra plačiai naudojama meksikiečių bei azijiečių virtuvėje. Ja gardinamos įvairiausios sriubos, salotos, buritai, kariai, takai, azijietiškų makaronų ar ryžių patiekalai. Kalendra yra kvapni, antioksidantais turtinga bei sveikatai itin naudinga žolė. Kalendros įtraukimas į kasdienę mitybą gali padėti sumažinti cukraus kiekį kraujyje, kovoti su infekcijomis ir gerinti širdies, smegenų virškinimo sistemos sveikatą, odos būklę.

Bazilikas

Bazilikas itin populiarus prieskonis, kuris gerai žinomas dėl savo skoninių ir gydomųjų savybių. Bazilikų lapeliuose itin daug vitamino K, kuris palaiko normalų kraujo krešėjimą ir skatina žaizdų gijimą. Be to, bazilikai pasižymi antibakterinėmis savybėmis – juose esantys eteriniai aliejai kartu su kitomis medžiagomis stabdo bakterijų ir mikrobų dauginimąsi. Bazilikas ypatingai pamėgtas italų virtuvėje, jie naudoja baziliką gamindami įvairius padažus, makaronų, mėsos ar žuvies patiekaluose. Deda ant picos, brusketų. Jais gardinami ir įvairūs kokteiliai ar limonadai. Tačiau iš šių žolelių taip pat galima pasigaminti arbatą, kuri gelbėja jaučiant sunkumą skrandyje ar sustojus virškinimui. Šviežius lapelius užpilkite karštu vandeniu ir gerkite arbatą 3 kartus per dieną tarp valgių.

Čiobrelis

Čiobreliuose yra gausu vitamino C, taip pat tai yra ir puikus vitamino A šaltinis. Jei jaučiate, kad prasideda peršalimas, čiobrelių arbata gali padėti jums greičiau atsigauti. Čiobreliuose gausu ir kitų sveikatai naudingų medžiagų: vario, geležies ir mangano. Ši prieskoninė žolelė itin tinka mėsos, žuvies, paukštienos, daržovių patiekalams paskaninti. Taip pat dera marinuojant mėsą kepimui ant grilio, ruošiant sriubas ir padažus, juo gardinami ankštinių daržovių patiekalai. Čiobreliai taip pat naudojami ir desertų gamyboje, dedami į kokteilius ar limonadus.

Rozmarinas

Rozmarinuose yra karnozolio rūgšties, kuri veikia kaip antioksidantas ir padeda kovoti su vėžinėmis ląstelėmis. Be to, rozmarinų lapeliai padeda sureguliuoti žarnyno mikroflorą, gerina naudingų maisto medžiagų įsisavinimą ir padeda atsikratyti toksinų. Rozmarinais gardinamos picos, itališka duona, bulvės, lazanijos. Jie puikiai tinka ir prie mėsos – ypač ruošiant jautienos kepsnį. Rozmarinais gardinami ir įvairūs gėrimai ar limonadai, jie ypatingai dera su apelsinais.


 

GRĮŽTI Į PUSLAPIO VIRŠŲ